Pozycjonowanie a lepsza sprzedaż

Pozycjonowanie a lepsza sprzedaż

Promocja w Internecie to bardzo ciekawy temat, ponieważ mamy tutaj do czynienia z reklamą, która nie jest reklamą. Skomplikowane i zagmatwane? Tylko na pierwszy rzut oka. Mechanizmy, którymi rządzi się pozycjonowanie stron są naprawdę bardzo proste, chociaż mogą być niezrozumiałe dla osób korzystających na co dzień z wyszukiwarek.

Duża konkurencja w wynikach wyszukiwania

Kiedy oferowane jest pozycjonowanie stron internetowych jako usługa, którą ma dla nas agencja SEO, zazwyczaj obiecuje się nam, że dla określonych fraz uzyskamy wysokie miejsca na liście wyników wyszukiwania. Związane jest to z dwoma czynnikami. Po pierwsze, ludzie klikają tylko na kilka pierwszych wyników wyszukiwania, w tym przeważnie na pierwszy link. Po drugie, pozycjonowanie stron www sprawia, że jeśli jesteśmy na pierwszym miejscu, internauta zakłada, że jesteśmy najlepszą odpowiedzią na zadane Google pytanie. Czy faktycznie jesteśmy najlepsi? Tego nie da się określić, bo trudno jest zdefiniować, co znaczy najlepszy. Klient jest jednak przekonany, że wynik na pierwszym miejscu jest przez Google polecany jako najbardziej godny zaufania, chociaż w praktyce po prostu zadziałał algorytm.

Uzyskaj wyższe wyniki sprzedażowe

Można stwierdzić, że tak rozumiane pozycjonowanie stron w Internecie jest trudnym zadaniem. Ktoś musi być na pierwszym miejscu i jeśli to będziemy my, uzyskamy z tego konkretne korzyści, które w przeciwnym razie przypadłyby innym podmiotom, na których dobrobycie nam zdecydowanie nie zależy. Gdy nasza firma wyświetla się na wyższych pozycjach, oznacza to lepsze dotarcie do potencjalnych klientów.